Greckie wakacje

Dzisiejszy post to temat podróży po greckim Rodosie, która miałam przyjemność odbyć parę lat temu. Niesamowite doznania, które sprawiły, że pokochałam ten kraj, tą kulturę, tych ludzi i zwiedziłam prawie całą Grecję.

To co mnie uderzyło w tym kraju to podejście człowieka do drugiej osoby. Nie ma tam zawziętości, chamsta, braku kultury a jest przyjaźń, empatia i chęć pomocy drugiemu człowiekowi. Jeśli macie jakieś doświadczenia i nie zgadzacie się z tym co napisałam, to pewnie trafiliście na Polaka. Niestety, ale jest mi bardzo przykro z powodu naszych rodaków. Przynoszą hańbę i wstyd temu krajowi. Ale zostawmy ich, bo szkoda na nich czasu i wróćmy do Rodosu.

Poza grecką gościnnością, sam wyspa jest niesamowita. Po wyjściu z hotelu po lewej stronie rozciągało się morze, a po prawej góry, które spadały do morza. Widok, który zawsze chciałam mieć . Dwa widoki w jednym. Poza tym sam ich widok. Morze i jego bezkres, przepiękny błękit, który można tylko porównać z błękitem laguny, a góry miedziane, prawie rude o szpiczastych zboczach. Nie zbyt duże, ale wydające się lekko przerażające. Jakby chciały powiedzieć, jesteśmy piękne , ale i niebezpieczne. Pomimo tej grozy ich widok był niesamowity.

Rodos jest też przepiękny pod względem ukształtowania terenu. Jeśli dodatkowo zapuścicie się w głąb wyspy, znajdziecie na swojej drodze stare greckie chatki, białe z niebieskimi dachami, które są znakiem rozpoznawczych Grecji. Wśród tych wysepek, znajduje się również kościółek, maleńki ale bardzo urokliwy. Otoczony winogronem, na którym bardzo często siedzą jaszczurki. które wyglądają jak małe warany.

Leave a Reply

